Google Ads
Google Ads-campagnes zijn een van de meest gebruikte online advertentiemethoden. Momenteel worden Google-zoekmachines gebruikt door 91,86% van de wereld en dat is waar uw huidige en toekomstige klanten zich bevinden. Er zijn volop mogelijkheden om te adverteren. Van tekstadvertenties, via productadvertenties voor webwinkels tot videocampagnes op Youtube. Het belangrijkste is om de juiste soorten advertenties af te stemmen op uw branche, zodat ze u de hoogste winst opleveren
Zoek advertenties
Tekstcampagnes in Google Ads zijn in feite het populairste advertentieformaat voor de dienstverlenende sector en online winkels. Ze verschijnen in de Google-zoekmachine na het invoeren van trefwoorden die in de campagne zijn gedefinieerd.
Ze mogen niet ontbreken in jouw servicecampagne en in een campagne voor webwinkels zullen ze een mooie aanvulling zijn op jouw productcampagnes.
Google Display Netwerk
Grafische campagnes zijn een geweldige aanvulling op een campagne en een kans om merkherkenning op te bouwen. Dankzij banners of flexibele grafische advertenties kunnen we mensen bereiken die geïnteresseerd zijn in een bepaald onderwerp of zoeken op trefwoorden in de Google-zoekmachine. We kunnen onze beeldadvertenties ook richten op specifieke websites of pagina’s over specifieke onderwerpen.
Zoals je ziet zijn er veel mogelijkheden en het is de moeite waard om te testen of deze geschikt zijn voor jouw bedrijf.
Advertenties met productvermeldingen voor e-commerce
Shopping-campagnes zijn het basiscampagnetype voor online winkels. Dankzij hen worden jouw producten weergegeven in de Google-zoekmachine boven de zoekresultaten.
Deze advertentie-indeling bevat een foto, titel en prijs van je product.
Dit is de advertentie-indeling die de meeste conversies (aankopen) naar online winkels genereert. Als je een winkel runt, kun je dit type campagne niet overslaan.
Lokale advertenties
Je kunt lokale campagnes direct vinden op de Google-kaart of in zoekresultaten waar een kaart verschijnt met gemarkeerde plaatsen waarnaar de gebruiker op zoek is. Meestal zijn er meerdere servicelocaties die vergelijkbaar zijn met die van jou. Dankzij de advertentie wordt jouw locatie als eerste weergegeven.
Lokale campagnes zijn perfect voor lokale bedrijven die stationaire diensten leveren, zoals tandartsen, schoonheidssalons, restaurants, co-bags, kappers, enz.
Lokale bedrijfsadvertentie is gekoppeld aan je Google Mijn Bedrijf-vermelding en wordt weergegeven op Google Maps.
YouTube-videoadvertenties
In veel huizen heeft YouTube de tv al voor 100% vervangen. Zo kan langzaamaan worden geconcludeerd dat videoreclame op YouTube de opvolger is van televisiereclame. Bij dit soort reclame zijn de prijzen voor het tonen van een advertentie echter onvergelijkbaar lager dan voor een tv-campagne. Steeds meer adverteerders kiezen ervoor om hun campagnes uit te breiden met videoadvertenties op YouTube. Een reclamefilm maken is namelijk vrij eenvoudig en relatief goedkoop om te doen.
Videocampagnes zijn ook een geweldige oplossing voor YouTubers, artiesten en vloggers die het bereik van hun video’s willen vergroten en in kortere tijd meer kanaalabonnementen willen verzamelen.
Remarketingcampagnes
Remarketing is altijd een zeer trendy onderwerp geweest. Men moet echter onthouden dat dit natuurlijk een fantastische optie is om terug te keren naar gebruikers van onze site, maar het moet wel goed worden gedaan.
We kunnen remarketing inzetten in beeld-, product-, tekst- en YouTube-campagnes. Het hangt allemaal af van wat we belangrijk vinden en op welke markt we actief zijn.
Buitenlandse Google Ads-campagnes
Als je jouw bedrijf wilt uitbreiden naar buitenlandse markten, kun je ook op mij rekenen. Momenteel voer ik Google Ads-campagnes uit in 46 landen op 4 continenten, dus het betreden van buitenlandse markten is geen probleem voor mij.
Customers opinion
Bekijk de meningen die mijn klanten mij hebben gestuurd, gepost op LinkedIn en Google